lørdag 13. februar 2016

Nisselue

Ja da var det tid for et nytt innlegg, og denne gangen blir det et forsinket innlegg om julepynt. Disse søte nisseluene fant jeg instruksjoner på på nett, men må innrømme at jeg ikke husker hvor. Midt i eksamener og stress før jul hadde jeg behov for noen kjappe og enkle prosjekter og hva var vel bedre enn å lage litt julepynt i en ellers lite julepyntet leilighet. 

Du trenger dette:
Garn i ønsket farge
Pappringer eller lignende, du kan f.eks klippe opp doruller eller ta noe annet du har liggende
Saks


Først fant jeg fram noe garn jeg hadde liggende. Et nøste med hvit bomullstråd som jeg tror må ha kommet fra farmors garnlager og en rest av rødt garn jeg fikk av min søster. Dette garnet klipte jeg så opp i ca 30 cm lange biter, noe som ble rikelig lengde.



Videre fant jeg fram noen pappringer jeg hadde liggende. De var opprinnelig pappringer som var skillere mellom telysglass fra IKEA. men du kan bruke det du måtte ha liggende.



Så begynte monteringen. Lettere å vise med bilder enn med tekst så har lagt ved bilder av prosessen.

 

Så er det bare å fortsette å feste tråder rundt hele kanten. 



Det neste er å træ alle trådene inn gjennom midten av ringen.



Ta en tråd og knyt den rundt trådene i så du får en lue.




Så er det bare å klippe til dusken og knyte trådendene til en løkke. Jeg fylte i tillegg luene med noen av trådene som var til overs for å gi dem litt mer fylde.




Det var årets lille juleprosjekt for meg, kanskje det blir ditt til neste år? Eller kanskje du kan lage dem i gult og pynte til påske?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar